• Ob du es glaubst oder nicht, das alles kann mein Gerät.
    Nur muss es dann angeschalten sein und Strom verbrauchen??


    Mit einer zuschauerfreundlichen Ausrichtung des Programms (wer ab 23.00Uhr TV schauen kann, der könnte auch am Vormittag schauen)wäre da mehr geholfen. Zudem ist nicht selten, das zufällige Ansehen einer Sportart der Anfang von allem. Zufällig nach 23.00Uhr unter der Woche Rallye schauen? Das ist wohl eher Hardcore oder Urlaub etc.


    Ich sehe es halt nicht. Als Durchschnittsbürger werde ich mit Sicherheit informiert, wenn man wieder einer vom Motorrad fällt. Dann wird berichtet. Im Viertelstundentakt auf noch so kleinem Sender...


    PS: Gestern wieder VW Werbung und der Hinweis, dass Volkswagen dem Veranstalter freundlicherweise den neuen Amarok mit Automatik zur Verfügung stellt. Gut wie ich informiert bin, wa?

    60.Rallye Lutherstadt Wittenberg R70
    8. März 2025 8)

  • Ich finde die diesjährige Übertragung von Eurosport extrem schwach. Das die schalten ins Biwak fehlen stört mich gar nicht mal so sehr.
    Mich stört viel mehr das das vielleicht 1-2min neues Material pro Wertung zu sehen ist und immer das selbe wiederholt wird. Bestenfalls haben sie mal 2 Stellen gefilmt und zeigen die ersten 3 einer Wertung.
    Das ist zu wenig und das wo dieses Jahr die Übertragung 15min länger ist. Es wird einfach viel zu viel gequatscht und viel zu viel Sand, ohne Fahrzeuge, gezeigt.

  • Ich kann jedem nur die Eurosport App empfehlen.
    Relativ aktuell und das Wichtigste an Bildern/Videos!

    60.Rallye Lutherstadt Wittenberg R70
    8. März 2025 8)

  • Roma kriegt ne Zeitstrafe von 6 Stunden verpasst (O.ton Von Zitzewitz!). Deutschland somit auf Platz 2!


    Theoretisch auch P1,...


    Woher hat er diese Info´s?? Ich habe dazu nichts gefunden.

    60.Rallye Lutherstadt Wittenberg R70
    8. März 2025 8)

  • Hier nochmal eine gute Erklärung zu den Vorkommnissen in der Auto-Kategorie:


    The Hummers are built to SCORE (Baja 500/1000) Trophy Truck regulations which are legal for Dakar. Big engine, big tires, big suspension travel & a Tire Inflation System. The ASO/FIA have approved this same system for the past handful of years now & did so before this years rally started.

    The issue comes with the air-take, the Hummers have to run a Restrictor Plate behind the throttle body & the rules state that there can be no air entering the intake system after the Restrictor.

    Well the Inflation system is hooked into the intake so that when the tires are being deflated the vacuum of the engine pulls the air out of the tires faster. Despite being technically illegal it passed tech the past several years and again prior to the start of this years race the ASO/FIA said it was ok. Well after the Hummers were so much faster then the Mini’s (which has more to do with Suspension travel & the car being able to “glide” over bumps), Peterhansel filed a Protest about the Hummer’s Inflation system. The same ASO/FIA officials that said it was legal just a week or so before (and years prior) had then decided that no it wasn’t legal. Basically it was legal to the French ASO/FIA Officials as long as you weren’t beating the French driver who just so happens to have a major partner sponsor of the Rally.

    Gordon filed a protest & cut/plugged the line to the intake and still went out and was just as fast in the following stages.


    Anybody who knows anything about engines knows that the small amount of air that would be pulled out of the tires via that vacuum tube during deflation 2 or 3 times a stage (when needed) wouldn’t act as a Turbo/Supercharger, if anything it would lean out the air-fuel mixture which would hurt preformance.


    As with everything FIA related though the controversy is deeper then just that. On the first week of the race one of the big trucks got DQ’d for hitting one of the cars and not “providing enough help”. The truck team after hitting the car stopped to make sure everybody was ok & even offered to help get the car able to drive or tow it back in. The car told them they were alright & declined assistance so the truck went and completed the stage. Later that night the truck driver was told that his vehicle was excluded from the race. The driver of the car that he hit pleased with the ASO/FIA to not exclude the truck as it was an accident and they did stop to offer help, but the ASO/FIA didn’t care & stuck with the exclusion.

    Peterhansel a few stages later hit a Motorcyle rider during a watercrossing knocking the bike fully into the water and physically running into the rider… Peterhansel did not stop to offer assistance at all, and was not penalized. A stage or two later Gordon came up on Peterhansel and was faster so he used the Sentinel warning system (basically the modern GPS version of a horn) which means the driver infront is supposed to move over & let the faster driver by… Peterhansel didn’t respond to the warning system (grounds for DQ according to the rules) and forced Gordon offline and into a Rock which caused a crash and severely damaged the right-side tires & suspension of the Hummer, Peterhansel continued on without stopping after the accident like you’re supposed to, to offer assistance. The ASO/FIA did not penalize Peterhansel at all for either of those two safety/unsportsman like violations even though a similar thing had gotten a Truck excluded during the first week of the Rally. Yet Gordon was given a DQ because the French ASO/FIA officials decided halfway though the race that was they said was legal to run isn’t legal to run when you’re faster then the French driver.

  • :mad: Ich glaube nicht das die Franzosen bevorzugt werden, man wollte wohl die Werksteams nicht verärgern. Das sieht momentan eh schon dünn aus, viele sind ja nicht mehr dabei.
    Ich kann es jedenfalls auch nicht begrüßen das falsche Anschuldungen und mangelnder Sportsgeist auch noch mit einem Sieg belohnt werden.

  • Scheiss doch auf die Dakar.
    Africa Eco Race ist die wahre Dakar.

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